Objavljeno: Sr Maj 29, 2013 1:17 pm
težko rečem: luči, zavore, gume...tukaj je en članek o tem:
Največ napak je na zavorah in pnevmatikah- Vir / Avtor: Matjaž Gregorič
Počitniške prikolice večino časa stojijo v kampih ali so na zimovanju, na cesti se znajdejo le takrat, ko jih je treba prepeljati do turističnega kraja. Prav zato so vitalni deli teh vozil še posebno občutljivi za vremenske vplive in posledično se na tehničnih pregledih pokažejo pomanjkljivosti ali okvare, ki vplivajo na varnost vožnje, pravi Marjan Bohinc, vodja tehničnih preglednikov v eni od enot podjetja A1 Remont Kranj, ki se ukvarja tudi s tehničnimi pregledi vozil.
Na koliko časa morajo počitniške in druge prikolice na tehnični pregled?
Bivalne prikolice s težo nad 750 kilogramov imajo obvezen tehnični pregled na vsaka štiri leta, enako velja za prikolice za prevoz čolnov in vodnih skuterjev. To velja tako za nove kot stare prikolice, seveda pa je treba vsako leto podaljšati registracijo in zavarovanje.
Kakšne pomanjkljivosti najpogosteje opažate na tehničnih pregledih?
Prikolice najpogosteje stojijo v kampih, kjer so izpostavljene soncu in drugim vremenskim vplivom. Prikolice, težje od 750 kilogramov, morajo imeti naletno zavoro, pri kateri na tehničnih pregledih opažamo tudi največ napak. Naletna zavora ima blažilnik, iz katerega rado spusti olje, ki blaži silo teže pri zaviranju. Druga težava so vzvodi do zavornih čeljusti, ki zarjavijo in ne delujejo, ali med zavorama na osi nastane prevelika razlika v učinku. Takšno napako lahko odpravijo le na zavornem servisu.
Verjetno je tudi veliko prikolic z neustreznimi pnevmatikami?
Stare pnevmatike so pogosto preperele, veliko lastnikov tudi ne preveri tlaka in pridejo z napol praznimi kolesi. Imeli smo tudi že primere, ko je bilo kolo pritrjeno samo z dvema vijakoma. Če so gume preperele le na zunaj, lastnika prikolice samo opozorimo, če pa gre za globljo preperelost, takšna prikolica ni brezhibna in jo moramo zavreči. Dotrajane gume med vožnjo namreč lahko spustijo, zaradi česar prikolico tudi odnese s ceste. Minimalna globina profila na gumah mora biti 1,6 milimetra, vendar s tem običajno ni težav. Pozornost je treba posvetiti tudi nosilnosti gum. Novejše prikolice imajo v homologaciji navedeno, kakšne gume so lahko na kolesih, kakšen je njihov težnostni indeks.
Čemu še posvečate pozornost na tehničnih pregledih priklopnikov?
Veliko pozornost posvečamo tudi morebitnemu prerjavenju ojesa, na mestu, kjer je pritrjena preklopna glava. Ker prikolice veliko stojijo, je korozija na tem mestu zelo pogosta. Poleg tega številne lastnike prikolic opozarjamo na obvezno privezovanje jeklene vrvi, ki v primeru odpetja prikolice samodejno zategne ročno zavoro. Številni namreč sploh ne vedo, čemu služi ta jeklena vrv, ki jo je treba v obliki zanke pripeti okoli vlečne kljuke. Vozniki naj pred vožnjo obvezno preverijo tudi pravilno delovanje svetlobnih teles na prikolici; do napak največkrat prihaja zaradi kondenza, ki nastane v vtičnici. Včasih pomaga že kontaktno ali oljno razpršilo
avtokampi.si2013-05-29 15:18:23