Stran 1 od 1

Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Po Maj 27, 2013 7:46 pm
Napisal/-a Janezk
Pozdravljeni,

Torej zanima me če se je že kdo ukvarjal z urejanjem papirjev starejše prikolice?

Namreč doma imamo starejšo Adrijino prikolico v odličnem stanju vendar kadar je bila kupljena ni blio zraven priloženega nobenega papirja. Ali je sploh možno jo spet spravit v red oz na cesto?

Lep pozdrav,
Janez.

Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Po Maj 27, 2013 8:08 pm
Napisal/-a avtokampi.si
imamo vsaj kakšen podatek o modelu, o največji dovoljeni teži...ali gre za lahki priklopnik do 750 kg ali ne

Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: To Maj 28, 2013 2:54 pm
Napisal/-a Janezk
Proizvajalec: IMV Novo Mesto Jugoslavija
Tip prikolice: Adria L.A. II,
Skupna teža: 890
Osni pritisk: 890

Pritisk na vilicah: 75

To so podatki katere sem razbral dol s prikolice.

Lep pozdrav,
Janez.


Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Sr Maj 29, 2013 6:01 am
Napisal/-a avtokampi.si
zakomplicirano..ampak se da tudi to rešit.
- če je bila prikolica že kdaj registrirana, potem je potrebno na AMZS registracije prinesti številko šasije, da se pogleda v računalnik kdo je bil zadnji uradni lastnik prikolice. Z njim morate potem narediti kupoprodajno pogodbo in prikolica se potem lahko normalno registrira (naredi se tehnični, plača se cestnina in zavarovanje)

-če prikolica še ni bila nikoli registrirana in je bila narejena pred 1.1. 1998, potem je potrebno pripeljati prikolico nekako na tehnični pregled in tam se naredi izjava o lastništvu bivalne prikolice. To trenutno omogoča 31. člen Zakona o motornih vozilih.

Najbolje bo vzeti vsaj kakšen papir ali pa poslikati tablico s številko šasije in to prinesti na AMZS, da vidijo kaj od tega bo možno urediti.

Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Sr Maj 29, 2013 12:30 pm
Napisal/-a Janezk

Ali slučajno veste, katere teste mora opraviti bivalna prikolica, da opravi tehnični pregled? Kajti ta prikolica stoji na parceli že 20 let in ne vem še kaj dela in kaj ne. Ne bi rad pripeljal prikolice na tehniči pregled in ugotovil, da ji več kot pol stvari manjka.

Lep pozdrav,
Janez.


Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Sr Maj 29, 2013 1:17 pm
Napisal/-a avtokampi.si
težko rečem: luči, zavore, gume...tukaj je en članek o tem:

Največ napak je na zavorah in pnevmatikah- Vir / Avtor:  Matjaž Gregorič

Počitniške prikolice večino časa stojijo v kampih ali so na zimovanju, na cesti se znajdejo le takrat, ko jih je treba prepeljati do turističnega kraja. Prav zato so vitalni deli teh vozil še posebno občutljivi za vremenske vplive in posledično se na tehničnih pregledih pokažejo pomanjkljivosti ali okvare, ki vplivajo na varnost vožnje, pravi Marjan Bohinc, vodja tehničnih preglednikov v eni od enot podjetja A1 Remont Kranj, ki se ukvarja tudi s tehničnimi pregledi vozil.

Na koliko časa morajo počitniške in druge prikolice na tehnični pregled?
Bivalne prikolice s težo nad 750 kilogramov imajo obvezen tehnični pregled na vsaka štiri leta, enako velja za prikolice za prevoz čolnov in vodnih skuterjev. To velja tako za nove kot stare prikolice, seveda pa je treba vsako leto podaljšati registracijo in zavarovanje.

Kakšne pomanjkljivosti najpogosteje opažate na tehničnih pregledih?
Prikolice najpogosteje stojijo v kampih, kjer so izpostavljene soncu in drugim vremenskim vplivom. Prikolice, težje od 750 kilogramov, morajo imeti naletno zavoro, pri kateri na tehničnih pregledih opažamo tudi največ napak. Naletna zavora ima blažilnik, iz katerega rado spusti olje, ki blaži silo teže pri zaviranju. Druga težava so vzvodi do zavornih čeljusti, ki zarjavijo in ne delujejo, ali med zavorama na osi nastane prevelika razlika v učinku. Takšno napako lahko odpravijo le na zavornem servisu.

Verjetno je tudi veliko prikolic z neustreznimi pnevmatikami?
Stare pnevmatike so pogosto preperele, veliko lastnikov tudi ne preveri tlaka in pridejo z napol praznimi kolesi. Imeli smo tudi že primere, ko je bilo kolo pritrjeno samo z dvema vijakoma. Če so gume preperele le na zunaj, lastnika prikolice samo opozorimo, če pa gre za globljo preperelost, takšna prikolica ni brezhibna in jo moramo zavreči. Dotrajane gume med vožnjo namreč lahko spustijo, zaradi česar prikolico tudi odnese s ceste. Minimalna globina profila na gumah mora biti 1,6 milimetra, vendar s tem običajno ni težav. Pozornost je treba posvetiti tudi nosilnosti gum. Novejše prikolice imajo v homologaciji navedeno, kakšne gume so lahko na kolesih, kakšen je njihov težnostni indeks.

Čemu še posvečate pozornost na tehničnih pregledih priklopnikov?
Veliko pozornost posvečamo tudi morebitnemu prerjavenju ojesa, na mestu, kjer je pritrjena preklopna glava. Ker prikolice veliko stojijo, je korozija na tem mestu zelo pogosta. Poleg tega številne lastnike prikolic opozarjamo na obvezno privezovanje jeklene vrvi, ki v primeru odpetja prikolice samodejno zategne ročno zavoro. Številni namreč sploh ne vedo, čemu služi ta jeklena vrv, ki jo je treba v obliki zanke pripeti okoli vlečne kljuke. Vozniki naj pred vožnjo obvezno preverijo tudi pravilno delovanje svetlobnih teles na prikolici; do napak največkrat prihaja zaradi kondenza, ki nastane v vtičnici. Včasih pomaga že kontaktno ali oljno razpršilo
avtokampi.si2013-05-29 15:18:23

Dokumentacija stare prikolice

Objavljeno: Sr Maj 29, 2013 2:15 pm
Napisal/-a Janezk
Najlepša hvala za vse nasvete.