Reška obvoznica - cesta Bakar - Križišče
Objavljeno: Sr Jun 05, 2013 9:24 am
Objavljeno: Sr Jun 05, 2013 9:24 am
Objavljeno: To Jun 25, 2013 7:34 pm
Novi list - Cesta
Sveti Kuzam – Križišće bit će otvorena najkasnije 15. srpnja
Do tada trebaju biti završeni svi radovi na prve tri poddionice, dok će na
četvrtoj, odnosno čvoru Križišće, u promet najvjerojatnije biti puštene samo
dvije kolničke trake kojima će promet teći u oba smjera
RIJEKA Dionica riječke zaobilaznice od Svetog Kuzma do Križišća trebala bi biti
otvorena za promet do 15. srpnja, najavio je predsjednik uprave Hrvatskih cesta
Edo Kos, nakonobilaska gradilišta prometnice.
Do tog bi datuma trebali biti završeni svi radovi na prve tri poddionice ceste,
dok će na posljednjoj, četvrtoj, odnosno čvoru Križišće, u promet
najvjerojatnije biti puštene samo dvije južne kolničke trake kojima će promet
teći u oba smjera.
– Na prve tri poddionice preostali su još završni radovi, a već su započela
ispitivanja instalacija i objekata, kako bi se uvjerili da je sve u redu prije
tehničkog pregleda i puštanja u promet. Na zadnjih otprilike kilometar ceste,
iz smjera Svetog Kuzma prema Križišću promet vjerojatno neće odmah krenuti na
sve četiri trake, već samo na južne dvije. Idući tjedan raspolagat ćemo s više
informacija, ovisno o tijeku završnih radova i priprema, no ako ne bude
nepredviđenih zastoja, prometnica bi trebala biti u funkciji polovicom srpnja,
rekao je Kos.
Usko grlo
Time bi cesta bila otvorena točno na početku špice turističke sezone, čime bi
se rasteretili u to doba godine preopterećeni čvorovi Sveti Kuzam i Bakar, kao
i potez Jadranske magistrale od Bakra do izlaza za Krčki most, poznat po čestim
zastojima i kolonama u ljetnim mjesecima. S druge strane, usko grlo moglo bi
nastati na samom čvoru Križišće, dok promet bude tekao samo dvjema trakama, kao
i na spoju na Jadransku magistralu kod sadašnjeg odvojka za krčki most, no ipak
se očekuje da bi otvaranje nove prometnice putovanje između Rijeke i
novljansko-crikveničkih naselja trebalo skratiti za desetak minuta.
Kašnjenje
Obilaskom gradilišta i sami smo se uvjerili kako je na najvećem dijelu prve tri
poddionice preostalo još završiti poslove poput montiranja zaštitnih ograda i
slično, te na nekim dijelovima postaviti završni sloj asfalta, a i radnici s kojima
smo razgovarali kažu kako je planirano da radove završe zadnjeg dana ovog
mjeseca. Nakon toga, prema ranije najavljenoj dinamici, trebao bi uslijediti
tehnički pregled i puštanje u promet tog dijela ceste.
Na četvrtoj poddionici stanje je bitno drugačije – asfalta još nema ni u
tragovima, a radovi na i oko vijadukta, te na prilaznoj cesti prema krčkom
mostu se, barem prema jučer viđenom, odvijaju punom parom. Na sve strane tutnje
teški kamioni i građevinski strojevi, ali nitko ne zna kada bi posao mogao biti
završen.
Kašnjenje radova na tom je dijelu ceste dobrim dijelom uzrokovano problemima sa
splitskim Konstruktorom, koji iako nije obavio posao, mjesecima nije dopuštao
uvođenje novog izvođača na gradilište, a mjesecima su držali i dizalicu na trasi
vijadukta Križišće, zbog čega se nije moglo raditi punim tempom. Nakon
postizanja dogovora s Konstruktorom, problema je bilo s Dalekovodom, zbog
blokade računa te tvrtke, čija su glavna zadaća upravo završni radovi –
opremanje objekata, postavljanje znakova, horizontalna signalizacija i ostalo
nužno za puštanje ceste u promet. Početkom proljeća radovi su napokon krenuli,
a ako je vjerovati čelnom čovjeku HC-a, u srpnju bi konačno trebali biti i
dovršeni.
U planu već četiri desetljeća
Cesta Sveti Kuzam – Križišće u prostorni plan Rijeke uvrštena je prije 40
godina, njeno projektiranje započelo je prije šest godina, a ugovor o gradnji
potpisan je 2008., s rokom za završetak radova od dvije godine. Izgradnja niti
deset kilometara duge prometnice, vrijedne milijardu kuna, otegnula se na punih
pet godina.
Objavljeno: Pe Jul 12, 2013 12:05 pm
Objavljeno: To Jul 16, 2013 7:19 am
Objavljeno: Pe Nov 08, 2013 8:02 am